onsdag 31 oktober 2012

Kort...

Nu när första snön kommit så blev jag lite inspirerad att skapa ett kort med vinter tema.
Stämpel från The greeting farm och papper lite hopplock.
 
 
 
Vi ger oss ut på en liten utflykt idag. Måste byta lite miljö =) Hoppas ni får en bra onsdag.
 
Kram maria

tisdag 30 oktober 2012

Grattiskort

Visar idag ett grattiskort till en riktig fjortis...hihi...
Vår granntjej fyllde 14 år igår och hennes mamma beställde ett kort. Det får ju inte bli för pluttigt när man blir 14 =)
 
Papper från Glitz "french kiss" och stämpel från The greeting farm. (urusla foton)
 
 
 

 

 
 
Här hemma har vi höstlov, vilket betyder alla barnen hemma och massor med mys. Inget måste iväg på morgonen och det är sååå skönt. Den första snön kom igår, det blir så underbart ljust och härligt. Barnen skyndade sig ut och gjorde snöharar och snötroll. Klara stod redo kl 8 men storasyster lyckades hålla henne inne till 9.30. Härligt att se dom leka.
 
Tack för att du stannade till hos mig,
 
kram maria

Höstlovspyssel...


torsdag 25 oktober 2012

Tolkat Lillblomman

 
Hej hej
 
Visar idag en layout där jag tolkat Lillblommans oktoberskiss.
 
 
 
 
Bilderna är tagna på en lokal pizzeria då vi väntade på mat. Vi fick vänta läääänge och då måste man ju roa sig med något. Undra vad min mamma tycker om att vara med på internet =))
 
Det blir kort och gott allt för idag,
 
kram maria

onsdag 24 oktober 2012

Ett kort...

 
Jag hittade en skiss som jag blev sugen att tolka. Det var septembers utmaning hos CLP.
 
 
 
 
Detta blev min tolkning...
 
 
 
Det är så tråkigt att ta foton nu när ljuset börjar försvinna. Kan ju ha lite att göra med min usla kamera oxå.
 
Så var det dags för middag igen...ses...
 
kram maria

tisdag 23 oktober 2012

Veckans skiss v42...

Jag har även denna vecka tolkat skissen inne hos veckans skiss.
 
 
 
 
Bilder på Klara som öppnar paket. Hon hade önskat sig en Blixten tandborste väldigt länge och jag bara älskar hennes ögon när hon såg vad hon fått. Papper från MME.
 
Så trevligt att du tittar in hos mig idag,
 
kram maria

söndag 21 oktober 2012

Livets utmaningar...

Det känns som om denna helg började så bra. Jag hade en scrapträff inbokad och det blev riktigt lyckat. Massor av goa tjejer och lite trevlig shopping också. Jag har varit på gång sista veckan och deltagit i flera utmaningar med mina layouter. Så himlans kul!!!
Så blev det söndag...det blev också en utmaning men kanske inte så rolig denna gång. Jag gick ner i källaren i morse för att slänga in en tvätt, såg då att det var pölar på golvet och väldigt blött efter en vägg. "SUCK" Badrummet ligger ovanför och något läcker. Inte så det sprutar men det var vatten så det räcker till och blir över. Nu har det hunnit lägga sig lite och vi inväntar och ser vad dom på försäkringsbolaget säger. Livets utmaningar...
 
En lite roligare utmaningen är denna...
 
 
 
 

 
Bilderna är från Klaras födelsedag som vi alltid börjar med att fira i sängen. Papper från MME.
 
Nu ska jag krypa upp i soffan och mysa en stund. Ha det gott och tack för att du kikade in hon mig.
 
kram maria