måndag 24 maj 2010

Några kort!!

Känns skönt att kunna säga att frustrationen har lagt sig.

Igår var det en riktigt regnig dag ute och det tog vi vara på. Vi tog tag i saker som bara stått och inte hunnits med. Tavlor och hyllor kom upp på väggarna. Jag bytte gardiner och satte upp ett draperi som legat läääänge. Det blev en sån där skön dag med inga måsten utan vi bara gjorde. Kunde inte tro att jag skulle tycka det var trevligt med regn efter vår gråa tripp, men så blev det.

Jag har ju faktiskt hunnit med lite själslig terapi vid mitt scrapbord oxå. Jag mår så gott av att få försvinna in i min värld av papper och dekorationer. I lördags var vi på dop som oxå blev ett bröllop (supertrevligt och mysigt) Självklart måsta ju flickorna (det är tvillingar) få ett varsitt litet kortDet blev lika kort till de två, förutom på en blomma. Pappret med molnen är en favorit och kommer från sassafras lass.

Igår satt jag med ett studentkort. Det börjar ju bli dom tiderna nu. Jag gjorde ett kort med easel vikning. Tycker att dom är trevliga att göra, kul att kunna ställa upp kortet.

Jag plockade fram en gamal studentflicka från hänglar. Hon har hängt med nått år nu men är fortfarande lika söt. Jag har maskat med en stämpel från Prickiform, det är texten från ABBAs "I have a dream..." Det blev lite suddigt men jag bestämde mig för att det skulle vara så. Papprena är från Bo bunny och den lilla stansade cirkeln har jag gjort med en stans som jag köpte i Ullared, typ 20 kronor. Jag älskar fynd!!!Innuti finns plats för en liten hälsning och där har jag även stämplat med "Sjung om studentens lyckliga dar" från magnolia tror jag.

Idag är jag hemma med lilla Klara som snorar och hostar, hon sover nu så jag ska passa på att pyssla lite.

Tack för att du tittade in hos mig och kom ihåg...jag blir superglad av en kommentar.

Kram maria

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja minsann nu har du "kommit i fatt" ;) Roligt att besöka dig och få se allt fint du gör igen ♥. Jag har saknat dig :)
Otroligt söta kort tvillingflickorna fått :) Jag skulle ha blivit jättelycklig över så fint handgjorda kort :) Tänk...egentligen...vi som gör egna får sällan några ;)

Studentkortet blev också bra :) Fina färgval!!

Kram ♥

Lilla07an sa...

Superfina kort. Gillade verkligen Alice och Olivias :)
Kommer du till Sylvia på lördag? Jag tänkte åka. Ska bli så skönt å få sitta i lugn å ro en hel dag. Känns som att det var länge sen nu.
/M

Lilla07an sa...

TACK för dina snälla ord :) Vi får ses nån annan gång istället. /M

Sylvia sa...

Ja, jag håller med ovanstående "talare". Verkligen fiiina kort, allihop! :) Ha det gott så länge! kram