måndag 17 maj 2010

Rapport från Skåne

Tänkte lämna en liten rapport från ett grått och trist Skåne. Det är tur att det är så vackert med alla hus och naturen för vädret sänker verkligen känslan. Vi har kanske sett solen nån timme sen vi kom hit i torsdags. Men det är bara att göra det bästa.
Vi har gjort en del utflykter med barnen, bokskogen som finns här är fantastisk och barnen har busat och lekt i den. En dag åkte vi till havet med hink och spade, värdens största sandlåda för Klara. Hon tog sats och tänkte springa ut i havet men som tur var fick vi tag i henne i sista stund. Det var lite för kallt för bad tyckte vi. Vi plockade snäckor och mös, havet och staranden är verkligen underbar. Idag har vi varit till Hembygdsparken i Ängelholm, där fanns det djur och en stor lekpark. Perfekt för de små.
Ikväll ska vi packa ihop oss för att åka hemåt imorgon. Vårt första stopp på vägen blir Ullared :-) Vi har sagt tidigare att vi aldrig ska åka dit med barnen men så blir det denna gång. Jag har gjort en lista och hoppas att vi kan vara effektiv.
Der har blivit en del shopping, tre par nya skor tar jag med mig hem, och jag som aldrig köper skor...känner mig så nöjd. Hoppas på att hitta lite imorgon oxå.

Jag tror hela familjen känner sig nöjda nu och börjar längta hem. Jag vill hem till mitt scrapbord, har massor av fina bilder som ska framkallas och sen scrappas :-)
Återkommer med mer så snart vi landat och packat upp oss.

kram maria

2 kommentarer:

Lilla07an sa...

Tack, tack, dina kommentarer värmer.
Åh, Ullared! HÅll koll, kan hitta en del scrapgrejjer där har jag hört ryktas om.
Nu ska vi iväg å grilla lite. För här skiner då solen :)

Anonym sa...

Så du är i mina hemmatrakter? Synd att jag inte visste det och nu skall ni snart hemåt igen. Visst har det varit lite bättre väder idag? ;)
Vad har ni för anknytning till Skåneland då?
Skulle vara roligt om ni kom hit ngn mer gång ;) Låt icke vädret avskräcka :o
Kan tänka mig att det blir några vagnar fulla på Ge Kås ;)
Lycka till!
Kram ♥