söndag 15 maj 2011

Ett kort...

...nä men två layouter =))
Hoppas ni har haft en skön helg. Det har jag =))
Igår var det scrappträff i Edsbyn. Vi blev nog hela 8 styckna glada flickor. Det är så härligt på våra träffar, vi sprudlar och pratar om ditt och datt. Helt plötsligt så blir det alldeles tyst och vi sitter alla djupt koncentrerade och skapar. Härligt!!  Jag brukar ju få en kick av dessa träffar och så blev det även denna gång =)) Jag behövde det verkligen den här gången. Jag kom igång och gjorde tre layouter. Flytet följde med mig hem och ikväll har det blivit en till Lo. Så nu är det väl bara att passa på. Jag ska ta tag i dom sista julbilderna, känns lite trögt men det ska gå. Bara att köra på.


Här kommer två av layouterna som jag fick till igår...


Den första layouten är med bild från vår återträff, 20 år sen vi slutade 9:an. Jag har suddat lite på ansiktena, vet ju inte om alla vill vara med här ute.
Jag började att tolka en skiss men halkade liksom av spåret och det blev något helt annat. Men det blev helt ok ändå. Papper från MME. Hittade texten... " you were a child in the 80´s if:" tyckte att den passade väldigt bra =)


Layout nr 2...med bild från vår traditionella fettisdag som vi har här i Alfta. Alla barn klär ut sig och går runt till affärer och företag där dom får godis eller små presenter. Man gjorde så förr i tiden på fettisdagen, var man fattig så klädde man ut sig och tiggde i gårdarna efter mat. En rolig tradition. Jag har tolkat en skiss på Scraplagret.

Layout nummer 3 är till en utmaning och bloggas nån annan gång.

Nu måste jag dyka ner bland mina papper och bilder, det gäller ju att passa på =)
Kram maria

1 kommentar:

Margareta sa...

Snygga LOn - och så kul att inspirationen rann till!