tisdag 17 augusti 2010

Go´kväll mina vänner...

Jag är själv lite förvånad över att vara här inne även ikväll. Trodde inte att tiden skulle finnas men här är jag ju nu. Jag och Johan går i skift och försöker få våran yngsta att sova "pust" hon vill inte!! Tror vi är på god väg nu.
Jag har gjort ett försök på dragspelskort, eller vad man nu kallar det. Det blev kanske inte det bästa men ett gott försök. Kul var det så det kommer säkert fler.
Jag har använt mig av stämpel från magnolia, även molnet och lilla biet är stämplar ifrån dom. Pappret är från Kaiser och alfabetet från Sissix. Det heter Endless love och är en klar favorit för mig. Jag har för första gången använt mig av distresserna när jag färglagt så det är lite av en premiär. Jag var lite lat när jag skulle vika till kortet och mätte inte så noga. Det är nog något jag ska göra bättre nästa gång.

Det blir allt för idag, nu har lilla hjärtat äntligen somnat och vi kan njuta av lugnet.

Ha det gott,

Kram maria

måndag 16 augusti 2010

Oj,oj,oj...


...va tiden bara rullar på. Det är en vecka sen senaste inlägget. Man skulle kunna tro att jag började jobba förra veckan men så var inte fallet. Vi kom nog på förra veckan att det inte var så många semesterdagar kvar. Vi hittade på en del med flickorna, umgicks med vänner och familj. Man kan säga att tog vara på tiden och verkligen njöt av de sista dagarna. Idag har allvaret börjat igen och för mig känns det helt ok. Jag har varit ledig i fem veckor och hunnit att bara vara. Nu är jag redo att hugga tag i en ny termin.


I lördags var jag på scrapträff hos Sylvia i Edsbyn. Det var sista gången för mig, hon ska ha en träff till men då är jag borta. Det är verkligen som balsam för själen att få träffa de andra flickorna och bara pyssla med vårt en hel dag. Vi är ju lika tokiga allihop :-) Jag hoppas verkligen att vi ska kunna fortsätta med våra träffar någon annanstans. Håller tummarna!!


Jag hann göra fyra layouter så jag känner mig rätt nöjd. Det första "Ibland blir man arg" är med bilder på Elsa. Hon hade en period i sommar när ingen älskade henne (tyckte hon) och då kunde hon se ut så här. Jag har använt mig av papper från Inkido "blå blomma" och det bruna med ränder är från creative imaginations. Journalingrutan är från Maya road och thickers från American crafts.Nr 2 med bilder från vårmarknaden. Flickorna åkte givetvis massor med karuseller. Papper från American crafts "play", swirls från Prima. Som deko har jag använt en muffinsform och aliens från Qk.Här har vi en dubbel på Klara när hon fyller 2 år. Jag är mest nöjd med den på bara Klara, det fick bli en dubbel bara för att jag skulle få med kalaskorten. Kommer inte riktigt överens med det upplägget. Men som en klok människa sagt, allt kan inte bli konstverk ibland måste man bara lämna och gå vidare. Papper från My mins eye "Abby road", månadskort Jenni Bowlin.

Det blev inte bara scrappat utan en del shoppat oxå. Sylvia håller ju på att sälja ut sin affär (vi sörjer) och lämnade lite extra rabatt för oss som var där i lördags. Kunde inte riktigt hålla mig...


Det blev lite smått och gått även denna gång. Tänk att man kan känna sig så nöjd av att göra av med pengar...

Nu är det nog bara vägen mot sängen kvar. Jag måste verkligen ta mig i kragen och sova tidigare på kvällen. Man orkar ju inte med arbetslivet annars.

Trevligt att du tittade in hos mig idag. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem som varit här.

Kram Kram

Maria

måndag 9 augusti 2010

Och regnet det bara öser ner... tralla tralalla la la la la...

Men känner mig rätt så nöjd ändå. Har sorterst kläder efter flickorna idag. Dom växer så det knakar och nu är det dag med en ny storlek för dom båda. Vi ärver en del kläder och det är lite pyssel med att sortera och hålla ordning på storlekar. Men nu är det gjort för ett tag framåt och det känns så bra.
Idag tänkte jag visa ett kort som jag gjorde förra veckan. Det har rest söderut under helgen och jag hoppas att det landat hos Louise idag. Hon hade ett blogcandy för ett tag sen och jag blev lycklig vinnare av tröstpriset som var just den här stämpeln på kortet.

Kortet är i easel modell och papprena är från My minds eye. Blommor från wild orchid och swirls från Prima.

Nu medans jag suttit här har flickorna somnat och huset bllivit alldeles tyst. Jag ska ta filten och krypa upp i soffhörnet. Mys!!!

Kram maria

lördag 7 augusti 2010

Hej,hej...

Idag tänkte jag visa en layout från i midsommar. Jag har massor med härliga bilder från den helgen och det ligger fortfarande några på hög och väntar på att bli scrappade. Bilderna idag är på Linda och Giovanni som hälsade på hos oss under helgen. Dom bakar jordgubbstårta som är ett måste på midsommarafton.

Jag har använt mig av papper från My minds eye, quite contrary. Ett favoritmärke hos mig. Jag bara älskar papprena från dom. Jordgubbarna är en Qk die som jag köpte på rea i julas.

Det blir allt för idag, nu ska det gräddas våfflor. Ikväll har vi barnvakt och jag och Johan ska gå ut på trevligheter med goda vänner. Känns så lyxigt att få klä upp sig och umgås med vuxna.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg,

kram maria

onsdag 4 augusti 2010

Hej hej...

Vill börja med att tacka alla er som hälsar på inne hos mig. En stor bamsekram till gulliga Louise och Maritha för era upmuntrande kommentarer. Jag blir så glad när ni tittat in och lämnat spår. Tack underbara ni!!!

En liten rapport från igår...jag tog mig an distressdynorna. Det var riktigt kul. Det flöt inte ihop, vilket har varit mitt dilemma med pennorna. Måste lära mig lite om hur dom olika färgerna funkar bara så ska det nog gå riktigt bra. Blandade med några tombows oxå. Lovar att visa resultat senare.


I lördags var vi hem till vänner som flyttat till ett nytt hus. Jag hade givetvis med en liten gåva...

Holken fick innehålla ett litet bidrag till något fint. Är så svårt att hitta på presenter ibland och den här gången stod det verkligen still.

Holken är gjord efter en mall i Magniola tidningen. Tror det var julnummret. Pappret är från Panduro, Tilda serien. Blommor från wild orchid, fjäril utstansad med MS stans som jag fått låna.

Hoppas ni får en trevlig dag. Vi ska åka en sväng till Ikea, Elsa ska titta på en ny säng. Kanske blir lite annat smått och gått också :-)

kram

tisdag 3 augusti 2010

Go´kväll mina vänner...


Frustrationen har lagt sig. Nu är jag redo att hugga tag i mina distresser.
Tänkte visa ett kort som jag målade igår med mina tombow pennor. Här hade jag sansat mig och var extra försiktig. Använde embossingfönen och torkade motivet medans jag målade.

Papprena kommer från spilllådan. Stämpeln är från magnolia och min vinst från Louise.

Ses, hoppas jag...

kram maria

Jag är så frustrerad...

Har suttit och försökt färglägga med mina tombows. Men det bara flyter ihop. Vet inte om jag är för ivrig. Har haft det här problemet förr och bytte då papper. Med akvarellpapptret som jag köpte har det funkat bra tills nu... det är så trist när man fått till håret eller ansiktet som man vill och så flyter det ihop. Jag bli som en femåring, får lust att riva pappret till molekyler och bara skrika AAAAAAAAAAAAAA. Men istället andas jag och börjar om från början. Duktig flicka.

Igår låg jag och funderade på det här med mina färger och jag vet ju att många använder distress dynorna. Jag har några och bestämde mig genast för att skaffa fler. Så det blev en tur till Sylvia i Edsbyn som håller på att sälja ut sin butik. Jag köpte 12 nya dynor och har nu stämplat upp alla färger. Ikväll ska jag ge det ett försök. Håller tummarna för att det här ska gå lite bättre.

Jag är så nöjd att jag tog tag i att stämpla upp alla färger på en gång. Underbart med den här översikten när jag ska sätta igång med målningen.

Kul att du tittade in,

Kram maria