måndag 16 augusti 2010

Oj,oj,oj...


...va tiden bara rullar på. Det är en vecka sen senaste inlägget. Man skulle kunna tro att jag började jobba förra veckan men så var inte fallet. Vi kom nog på förra veckan att det inte var så många semesterdagar kvar. Vi hittade på en del med flickorna, umgicks med vänner och familj. Man kan säga att tog vara på tiden och verkligen njöt av de sista dagarna. Idag har allvaret börjat igen och för mig känns det helt ok. Jag har varit ledig i fem veckor och hunnit att bara vara. Nu är jag redo att hugga tag i en ny termin.


I lördags var jag på scrapträff hos Sylvia i Edsbyn. Det var sista gången för mig, hon ska ha en träff till men då är jag borta. Det är verkligen som balsam för själen att få träffa de andra flickorna och bara pyssla med vårt en hel dag. Vi är ju lika tokiga allihop :-) Jag hoppas verkligen att vi ska kunna fortsätta med våra träffar någon annanstans. Håller tummarna!!


Jag hann göra fyra layouter så jag känner mig rätt nöjd. Det första "Ibland blir man arg" är med bilder på Elsa. Hon hade en period i sommar när ingen älskade henne (tyckte hon) och då kunde hon se ut så här. Jag har använt mig av papper från Inkido "blå blomma" och det bruna med ränder är från creative imaginations. Journalingrutan är från Maya road och thickers från American crafts.Nr 2 med bilder från vårmarknaden. Flickorna åkte givetvis massor med karuseller. Papper från American crafts "play", swirls från Prima. Som deko har jag använt en muffinsform och aliens från Qk.Här har vi en dubbel på Klara när hon fyller 2 år. Jag är mest nöjd med den på bara Klara, det fick bli en dubbel bara för att jag skulle få med kalaskorten. Kommer inte riktigt överens med det upplägget. Men som en klok människa sagt, allt kan inte bli konstverk ibland måste man bara lämna och gå vidare. Papper från My mins eye "Abby road", månadskort Jenni Bowlin.

Det blev inte bara scrappat utan en del shoppat oxå. Sylvia håller ju på att sälja ut sin affär (vi sörjer) och lämnade lite extra rabatt för oss som var där i lördags. Kunde inte riktigt hålla mig...


Det blev lite smått och gått även denna gång. Tänk att man kan känna sig så nöjd av att göra av med pengar...

Nu är det nog bara vägen mot sängen kvar. Jag måste verkligen ta mig i kragen och sova tidigare på kvällen. Man orkar ju inte med arbetslivet annars.

Trevligt att du tittade in hos mig idag. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem som varit här.

Kram Kram

Maria

2 kommentarer:

Maritha sa...

Jag fattar inte hur du kan få till alla dina LO:s så jä..... bra hela tiden*avis avis avis* Jag blir lika impad varje gång! Såååå fina kära du! =) Har tittat på den översta nu 14 ggr tror jag och jag tycker bara den är så perfekt!!

Stor kram

Louise sa...

Hej gumman!
Nu har det nog hänt igen är jag rädd :( Ibland är det som om det blir ngt jongel med feeden som gör att jag inte får alla meddelanden om när du uppdaterar din blogg. :( *snyft*
Vad synd att Sylvia skall sälja ut men du..vad mycket gottesaker du handlade ;)
Gillar verkligen maskerna från TH ;) Men så är jag ju också TH frälst nu ;)

Håller med Maritha, du gör helt himmelska lo´s :) Jag blir lika impad VARJE gång :) Så inspirerande att få chansen att komma in här och kika hos dig.

Kram!