måndag 18 oktober 2010

Hej hej,

Några rader från sjukstugan. Jag blir tokig snart, är fortfarande förkyld och allmänt klen. Har spenderat hela förmiddagen sovandes på soffan. För vissa låter det bara skönt men jag skulle vilja ha lite energi. Ska träffa doktorn idag och hoppas på underverk. Nu ska jag inte gnälla mer, det finns ju dom som har det värre.

Innan jag åkte till New York gjorde jag i ordning ett inlägg till Scrapptorget. Dom har haft tema Rosa bandet som på så många andra ställen. Jag tycker det är en självklarhet att stötta insamlingen och forskningen runt den här vidriga sjukdommen. Inne på torget skulle vi inspireras av just det rosa bandet. Mitt bidrag har inget med sjukdommen att göra utan jag gjorde en Lo på mina flickor men massor av rosa band.
Det blev en enkel Lo med endast ett fåtal dekos. Jag har använt mig av mist som jag sprayat under fotona, grenarna har jag klippt på frihand, tagsen har fått en omgång med distresserna, fjärilen tror jag är från Dollarstore. Där kan man ju göra en del fynd ibland. För att bryta lite med de rosa banden har jag satt dit turkos maskeringstejp som jag hittat hos en färghandlare. Det "riktiga" rosa bandet har jag inte med på layouten utan det sitter på min jacka.

Nu ska jag göra mig redo för att åka till doktorn, det krävs under för att jag inte ska skrämma slag på någon idag  :)

tack för att du tittade in,

kram maria

2 kommentarer:

Louise sa...

Hej gumman! :)

Vad tråkigt att höra att du fortfarande är dålig :( Jag hoppas som du att doktorn kan komma på ngn miraelkur så att du blir frisk. Dom är ju inte glada för att skriva ut pencillin nuförtiden men jag tycker det låter som om du verkligen skulle behöva lite...

Jag ÄLSKAR den här lo:n Maria! Så snygga färgval och grenarna har jag sett att du gjort tidigare och de blir så j-a snygga!! :D Jag måste säga att jag alltid tyckt om det du skapat men det känns som om du nått ytterligare en dimension den sista tiden. Du är fasiken ännu duktigare nu! Snyggt, Maria!!

Kram ♥ och krya på dig

Maritha sa...

Men fy va trist att du är sjuk fortf vännen!! Hoppas verkligen att doktorn har en mirakelkur som helar dej.....KryapådejKram!!

LO:n är bara sååååå bedårande fin som alla dina fina LO:s!! LOVE them!! Superduper! =)

Kram Kram