onsdag 27 oktober 2010




Hej hej...

Idag är det onsdag och det är lika med ledigt för oss. Jag och flickorna har haft en skön förmiddag och nu när den minsta sover en stund passar jag på att få bara vara. Det är ju alltid trevligt när jag hinner med att uppdatera här.

Jag tänkte faktiskt visa upp mitt första julkort idag. Kanske är det fler som blir förvånad. Jag brukar börja med mina väldigt sent och det slutar alltid med att jag slänger ihop något som går snabbt. Men den här gången har det fått tagit tid. När jag var i New York hittade jag en julstämpel som jag bara föll för. Den måsta jag ha. Stämplar var inte speciellt billiga där så det blev bara den här. Jag såg potentialet i den och visste från början att den här skulle användas till maskning.



Den här bilden blev lite suddig. Jag tycker det är svårt nu att få till hyfsade bilder. Det blir ju aldrig tillräckligt ljust. Men den får duga. Ville bara visa den och hur hela motivet ser ut.




På det här kortet har jag maskat ihop bakrunden med en gammal magnoliastämpel, Edvin som tomte. Jag har färglagt med distresser och lagt till lite olika Stickles, röd, silver och frosted lace. Annars är det sparsamt med dekorationer, några halvpärlor och kvistar som jag stansat ut med stans från MS. God Jul stämpeln är från Reprint (tror jag)



Tänk va härligt, nu är det mindre än två månader kvar tills det blir jul. Mysigt!!!
Men först ska vi ta oss igenom Halloween. Det är min bloggdag på Scrapptorget idag och vi har just Halloweentema. Titta in du oxå och låt dig inspireras.



En liten tjuvkik, men vill du se mer får du gå in till torget... (länk lite högre upp till höger)

Tack för att du tittar in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Då kan jag ju oxå  besöka dig =)

Kram maria

4 kommentarer:

Maritha sa...

MEN ÅHHHHH gumman vilket galet fint kort.....jag bara älskar din maskning med din nya stämpel(och den gamla) =) Helt underbart fint målat och en riktigt härlig julkänsla spred sej(något motvilligt då jag inte heller börjat me julkorten...)men man blev ändå glad av att tänka jul av ditt kort(ja trots att jag inte börjat med julkorten....*aaaarghhh*) =)
Ska kolla in det du gjort sen på scrapptorget oxå.

Kram kram

Cards By MI sa...

Kanonstämpel! Alltid trevligt att hitta bra stämplar att ha som bas. Jättefint!
xMarie

pysselsandra sa...

Kanon fint kort du har skapat Maria. Men jag blir inte förvånad för jag vet ju hur duktig du är. Du har värkligen hittat den perfeckta julkänslan i det här kortet tycker jag. Längtas redan tills Söndag, många kramar från Sandra.

Unknown sa...

Oh så fint det blev med din nya bakgrund. En sådan stämpel är verkligen användbar i olika sammanhang så det var ju ett mycket bra köp.

Kram Ingela