torsdag 15 juli 2010

En dubbel layout

Har precis kommit hem efter en stund på stranden. Det har varit ytterligare en skön dag med inga måsten. Nästan för bra för att vara sant. Dagarna lunkar på i ett lugnt tempo, plockar lite här och fixar lite där men inga måsten. Barnen leker och njuter. Klara leker runt mig nu och det är så härligt att höra, då gör jag så och du så (dockan) "vänta det ringer" säger hon och pratar i lekmobilen. Underbart!!

Jag har scrappat lite dom här dagarna. Det blir korta stunder lite då och då. På Lördag är det träff hos Sylvia och det ser jag fram mot. Kul att träffa flickorna och bara att få sitta i 6 timmar ostört, I love it!!

Jag har gjort en dubbel Lo med bilder på "flickorna och havet" Dom är tagna i våras när vi var i Skåne. Det brukar inte vara så kallt i Skåne den här årstiden men vi lyckades pricka in kylan. Det blev på med kläder och galonisar för till havet måsta vi ju åka. Jag har använt sex olika mönstade papper och vet inte tillverkare. Såg en Lo någonstans med liknande upplägg och inspirerades av den. Det är endast några knappar och rubons som dekorationer. Texten är thickers från American crafts

Visar lite närmare också. JAg har sytt med maskinen runt alla mönstarde papper. Det ramar in så snyggt.

Nu känner jag hur doften av mat stiger upp från köket. Herrn i huset gör en bullgursallad också ska vi grilla. Smaskens!!

Tack för att du tittade in,

kram maria

1 kommentar:

Anonym sa...

MEN GUD VAD SNYGGT!! Och vilken underbar idé :) :) Har jag aldrig tänkt på..men det är väl därför det är dig jag vandrar in till när jag vill ha min dos scrap inspiration ;)
Otroligt fint, Maria! Gillar verkligen bilderna på dina tjejer också :)

Kram!