lördag 22 januari 2011

En layout...

Dagarna rullar på och nu var det ett tag sen jag uppdaterade igen. Men det betyder inte att jag legat och latat mig. Förra veckan fick jag suget att virka igen och det har blivit ett par tofflor. Lovar att visa dom en annan dag. Nu jobbar jag på en virkad Häxa till Klara. Ska bli spännade att se hur hon blir för jag har kyckats göra fel några gånger.

Det har blivit ett par los gjorda oxå och idag tänkte jag visa en med "Årets julkort 2010". Man skulle ju  kunna tro att jag scrappar julkort till alla men så är inte fallet. Alla vill ju se barnen och då har jag gjort det enkelt för mig. Jag beställer färdiga och tillverkar endast några speciella.

Här kommer den...


Layouten är gjord utifrån en skiss som jag hittade på Magistical memories (länk finns till höger). Papprena är från crate och inkido.

Visst har flickorna underbara klänningar. Jag sprang på dessa i New York och kunde inte riktigt låta bli att köpa dom. Flickorna älskar dom och det prasslar när dom rör sig. Dom blir som "riktiga"prinsessor.

Ja... veckorna rullar på man känner att det börjar bli ljusare ute och det ger mig en kick. Nu har vi myst inne länge nog. Jag vill ha sol och ljus =)  Hoppas solen tittar fram en liten stund nu när vi är lediga.

Trevlig helg,    maria
                 

2 kommentarer:

Maritha sa...

Att du skulle ligga på latsidan me pyssel det är det nog INGEN som tro inte...
.....denna LO är helt underbart fin gumman och alla dina fina detlajer du lyckas sätta dit med en stensäkerhet som få är ju bara så underbart att se....löv it!
Ha en skön lördag vännen
Kramen

Louise sa...

Hej gumman :)
Har undrat lite hur ni mår! Man blir lite orolig för sina bloggvänner när de inte uppdaterat på ett tag el. lika mkt som de brukar. Man vet ju hur man funkar själv. Om jag inte mår bra = mindre uppdateringar. :(
Så jag blir glad av att läsa här och få höra om alla underbara projekt du har på lut! Kan du freaking brodera också?? *inte alls avis ;)* Guuuud, du är så duktig och har så många järn i elden :) Vilka underbara julkort ni skickat ut i år och det passar ju jättebra att scrappa det! Härligt juliga färger och vimplarna är bara sååå snygga! Kram!