tisdag 25 januari 2011

En virkad Häxa...

...japp nu är hon klar. Jag gjorde färdigt den till lite tv tittande i söndagskväll. Klara blev så glad när hon kom ner måndagmorgon och den var färdig. Men jag fick lite bakläxa. På mönstret som jag följde var det ingen mun. Jag tyckte inte det behövdes heller men förstår ni...har man ingen mun kan man inte pussas. Och det går ju inte. Jag fick genast sy dit en mun och fick sen min belöning. En häxpuss =)

Här kommer hon, den omtalade...


Nu är det ett par tofflor till Klara som är beställda. Sen får vi väl se om det blir nån mer liten söt figur. Jag gissar ju att det kan bli så, häxan måste ju ha en kompis =)

Nu ska jag ta tag i lite kort som jag plockat fram. Hmmm..få se om det kan bli en början på något innan det är dags att sova.

Kram maria

2 kommentarer:

Maritha sa...

SÖT liten häxa....klart att Klara blev glad!! =) Vilket jobb att virka en sån liten figur....=)

Kramen

Louise sa...

Men åhhh! Vad söt! Den hade Signe älskat! Jaså du...du får också bakläxor? Ibland när S färglägger mina maggisar ritar hon dit en glad mun över heeeeela motivet ;)
Underbart att få se vad du virkat till Klara!
Kram!