måndag 3 januari 2011

julkort...

Ja...julkort. Jag trodde nog själv att det skulle räcka nu. Men tvärtom, jag vill göra fler. Tiden innan jul är det så mycket man vill göra och det här med julkort hinns inte riktigt med för mig. Nu sitter jag här med massor av stämplar som jag åter igen inte hunnit prova. Det finns olika upplägg och skisser som jag också vill testa så jag har antagit utmaningen. Ett julkort i veckan under hela året, eller två i månaden...kan inte bestämma mig. Men julkort ska det bli i olika former, gärna med papper från hela året inte bara traditonella. Visst låter det kul. Vet inte om jag tycker det längre fram.

Dom första är gjorda. Ett kort och en tag...



Här har jag använt en granstämpel från scapa som jag vann på en scrapmara förra julen. Jag har stämplat på mönstrat papper och sen klippt ut. Banden kommer från Reprint och dom har jag oxå vunnit =)  Texten har jag stansat ut med Qk´s Oatmeal.

Ja nu får vi väl se hur länge jag orkar hålla på.

Ha det gott,

kram maria

6 kommentarer:

Unknown sa...

Fina stilrena kort du gjort. Lycka till med din plan för året. Själv vågar jag nog inte utta den utmaningen.

Gott Nytt År från Ingela

Louise sa...

Så snyggt snäckan! Underbara mönsterpapper :)
Vilken bra idé, jag har massvis med stämplar kvar från Magnolias julkollektion som jag inte ens använt än...:o Tror jag kör på din idé :)
Kramar i massor :)

Maritha sa...

YBERLÄCKERT och en galet bra idé....
Man borde verkligen sätta fart med nåt liknande!!
Granarna är helt bedårande och typiskt nåt jag skulle fastna som en sten för...*suck för mitt habegär* =)
Kram kram

Annika kort & gott sa...

Superfina kort! Jag gjorde ett julkort i veckan hela förra året och i år blir det en repris. Det var hur kul som helst!
kram Annika

pysselsandra sa...

Vad kul! Och jätte fina kort! Jag har också fått pippi på julkort!! Kan inte sluta göra dom fast julen nu är över. Får hela tiden nya ideèr på nya kort jag vill testa göra. Sen du visade oss maskning så är det svår att låta bli att exprimentera med det ;)Skönt att det inte bara är jag som fått julkortsdille, kramen på dig!

Sylvia sa...

Den utmaningen passar mig perfekt, eftersom jag inte alls hann göra några kort före jul! Nu hänger jag på dig också! :)