lördag 1 januari 2011

Ett nytt år...

...spännande!!! Vi hade ett väldigt lugnt avslut på 2010. Vi dukade fint, barnen bytte om till sina festklänningar och sen åt vi en god middag med farfar. Barnen somnade vi 9 tiden och sen blev det mys i soffan. Alldeles lagom. I dag är det en sån där skön dag när vi bara är. Jag älskar dom dagarna.

I onsdags hade vi scrapträff här hemma. Vi var 4 styckna som träffades kl 10 och höll på till 21.30. Det blev en väldigt trevlig dag med massor av prat, skratt och scrapp. Otroligt att nästan 10 timmar kan kännas som typ 2.
Nån kväll innan träffen hade jag legat och bläddrat i julnummret av Scrapbooking mm. och läste där om en tjej från USA, Karen Grunberg ( www.karenika.com ). Jag blev så inspirerad av hennes färgglada layouter och bara kände att det kliade i fingrarna. Kvällen innan träffen började jag med tre layouter som jag sen fortsatte med dagen efter. Det var med kort från i sommras då vi var på Leksands sommarland. Det slutade med att det blev 6 Los med bilderna därifrån.



Bilderna från den här dagen var måååånga. Jag har därför valt att ha med en sån här fotoficka. Det är super att få plats med så många bilder och roligt att scrappa i dom oxå.










Innan jag började med dom här layouterna hade jag valt ut papper och några enkla dekorationer. Papprena kommer ifrån MME "Lil robots", Making memories "just chillin. Pilar från scenic route. Molnen har jag ritat själv och fåglarna är en MS stans. Karen som jag nämde ovan är fantastisk på att använda sina bårdstansar. Jag rekomenderar ett besök inne hos henne.

Den nedersta Lon, "lite vila", blev jag nog mest nöjd med. Jag älskar bilden på Johan och barnen som svalkar fötterna i vattnet.

Nu ska jag fortsätta att bara vara =)

Kram maria

2 kommentarer:

Louise sa...

Oj, oj, oj!! När vissa tappar bort sin mojo och inte alls hittar den (medans ho verkligen BORDE ha den ;) ;) så finns alltid underbara Maria där och inspirerar med sin smockfulla blogg :D
Alla de här lo:sen är såååå snygga, jag gillar när du skapar färgsprakande. Även om jag är av den åsikten att du har gjort det även förut ;) Så många fina sommarbilder, de gör mig alldeles varm i hjärtetrakten :)
Bara äääällllssskar den rosa dekorationen du använt som fotomatta på den sista layouten - så grym!
Kram och god fortsättning :)

Maritha sa...

LO:S HIMELRIKET är det att komma hit....mmmmm.....det är så härligt att se vännen!!
Lät som en mysig nyårsafton och en lagom kväll!!
ha det så bra
Kram kram