söndag 23 januari 2011

Virkade tofflor...

Jag har fått suget att virka igen. Denna härliga känsla kom smygandes förra veckan och nu skulle jag kunna sitta uppkrupen i soffan mest hela tiden med en virknål. Det är så kul och det finns så mycket fint man kan göra.
Det hela började med att Elsa ville ha ett par tofflor. Nu var det ju ett tag sen jag virkade så dessa tofflor har gjorts om ett antal gånger. Men nu så sitter dom på och hon är så glad.


Kommer på nu att det skulle vara fint med lite virkade blommor som pryder. Hmmm... kanske det blir kvällens projekt =) Fast först ska jag göra färdigt en häxa som Klara beställt. Hon tror det bara är att peka på bilden så blir det klart i ett vipps. Härliga ungar!!

Hoppas ni får en skön kväll. Lämna gärna ett litet spår innan du går vidare.

Kram maria

2 kommentarer:

Maritha sa...

Men vilket jobb att virka så fina tofflor....jag lovar att medans jag skriver detta så sitter du redan och pillar på några blommor el dyl som ska sitta på....hi hi
ha det så skönt
Kramen

Louise sa...

Ha,ha,ha! Jag känner såååå igen mig i vad du menar med att man pekar och så tror man att vips så poppar de ut från datorn via cd rom facket el ngt ;) ;)

De här tofflorna är ju bara helt underbara!! Älskar den lila nyansen du valt och jag tycker de rockar nu men några blommor skulle sitta som en smäck! :D
Klara kommer älska detta :)
Kram